Cum ar mai putea face STB niște bani

Articol din categoria: andreiu

Am căutat o statistică și am găsit pe wiki informația cum că, anual, 438 de milioane de oameni circulă cu mijloacele de transport în comun. NU sunt unici, sunt vizite, ca să înțeleagă toată lumea, chiar și programatorii.

Cu 438 de milioane de vizite, STB este, de departe, cel mai mare influencer al României. Să spunem că 20% dintre cei 438 de milioane de vizitatori au căștile pe urechi în timpul călătoriei. Asta înseamnă vreo 88 de milioane, deci rămânem cu 350 de milioane de vizite active.
Aș putea să mai fac un split pe public comercial și necomercial, dar nu se susține în discuția asta, având în vedere că cei mai mari spenderi în media sunt pharma și pariurile.

Așadar, avem un pool de 350 de milioane de vizite pe an, într-un canal de distribuție uzitat, care poate fi administrat unitar deși este disipat în 1930 de stații ( câte vehicule are STB în parc).

Dacă aș fi la STB sau chiar la primărie, aș face fie un canal de radio propriu al STB și m-aș apuca să vând media sau aș vinde drepturile de difuzare către o rețea mare de radiouri sau un radio. Și aș vinde media pe bani buni, că aș avea cui.

Poate greșesc eu, dar mi se pare cel mai ignorat loc unde să-ți poți pune reclama. Pentru că oamenii ăia nu au ce face, decât să se uite pe geam și să asculte ce e în boxe, în timp ce admiră transformarea orașului.

Eu am prins vremurile când se asculta radio în autobuze. Și la Brăila și la București.

Chestie de mai sus mi-a venit în minte ieri, în timp ce eram în autobuz și nu aveam căștile la mine.

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1 Comentariu nou

    Visul oricarui publicitar, sa-si puna mesajul unde nu poate fi ignorat.
    Eu as fi impotriva acestui demers. Nu mi se pare corect, ca societate de transport public, sa inpui tuturor calatorilor o anumita selectie audio. Poate unii asculta doar trinitas si cauta cuvantul domnului, poate pentru unii tot ce a urmat dupa Beatles e apa menajera, unii respira Mozart, generatiile tinere asculta ce asculta (Bieber? Dani Mocanu?).
    Cu spatiile publicitare de pe suprafete plate te mai obisnuiesti sa le ignori dar nu-mi arunca in ureche ineptiile lui Buzdugan ca starnesti impulsuri revolutionare.

    • #2 Comentariu nou

      Radio Romania sau Bucuresti FM ar fi o alternativa buna la buzdugan si dani mocanu

  2. #3 Comentariu nou

    Pe vremea cand auzeai radio in autobuz in Braila nu erau cei care acum asculta manele pe telefon. Stii cum ar fi? Horror si cu castile din dotare. Stiu, tineretul, alea alea. Eram pur si simplu altfel. Mergeam zilnic cu tramvai/autobuz din Brailita in Centru, dar nu se compara cu linia lui 41 in Bucuresti?
    Altfel, o idee faina.

  3. #4 Comentariu nou

    Eu daca as fi la STB as obliga toti călătorii sa urce pe la șofer si sa-și valideze biletul/abonamentul. De acolo cred ca ar avea venituri destul de mari fara a fi nevoie de subvenții de la primarie

    • #5 Comentariu nou

      aia e stabilita de mult si la mine, ca prima masura cu titlu obligatoriu

  4. #6 Comentariu nou

    s-ar putea sa gresesc, dar nu sunt deja display-uri cu reclame in autobuze, inclusiv audio?

    • #7 Comentariu nou

      sunt, dar nu am vazut reclame, doar anunturi

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.