Am căutat o statistică și am găsit pe wiki informația cum că, anual, 438 de milioane de oameni circulă cu mijloacele de transport în comun. NU sunt unici, sunt vizite, ca să înțeleagă toată lumea, chiar și programatorii.

Cu 438 de milioane de vizite, STB este, de departe, cel mai mare influencer al României. Să spunem că 20% dintre cei 438 de milioane de vizitatori au căștile pe urechi în timpul călătoriei. Asta înseamnă vreo 88 de milioane, deci rămânem cu 350 de milioane de vizite active.
Aș putea să mai fac un split pe public comercial și necomercial, dar nu se susține în discuția asta, având în vedere că cei mai mari spenderi în media sunt pharma și pariurile.

Așadar, avem un pool de 350 de milioane de vizite pe an, într-un canal de distribuție uzitat, care poate fi administrat unitar deși este disipat în 1930 de stații ( câte vehicule are STB în parc).

Dacă aș fi la STB sau chiar la primărie, aș face fie un canal de radio propriu al STB și m-aș apuca să vând media sau aș vinde drepturile de difuzare către o rețea mare de radiouri sau un radio. Și aș vinde media pe bani buni, că aș avea cui.

Poate greșesc eu, dar mi se pare cel mai ignorat loc unde să-ți poți pune reclama. Pentru că oamenii ăia nu au ce face, decât să se uite pe geam și să asculte ce e în boxe, în timp ce admiră transformarea orașului.

Eu am prins vremurile când se asculta radio în autobuze. Și la Brăila și la București.

Chestie de mai sus mi-a venit în minte ieri, în timp ce eram în autobuz și nu aveam căștile la mine.