O dată la 3 luni se aprinde internetul pentru că a zis Teodosie câte o gogomănie scoasă din manualul de funcționare al evului mediu recent.

Cea mai recentă a fost că femeile nu pot lua agheazmă când sunt în acea perioadă a lumii, despre care senilul bătrân a zis că e perioadă de neputință. Și bam, lumea a luat foc.

Partea amuzantă e că a luat foc bula mea, în care, la prima vedere, nimeni dintre cele care o compun nu s-ar fi dus să se înghesuie să ia aghiazma sfântă a Bobotezei. Deci un non subiect, are valoarea pe care ar avea-o dacă aș spune eu că gălățenii nu au voie să meargă la meciurile de la Olimpia SatuMare. Oricum nu s-ar duce.

Încă o fază amuzantă e că reversul medaliei acestui întreg circ mediatic este fix mediatizarea și propagarea mesajului trimis de sfântul părinte în întregul eter național, online și offline, pe gratis, cum ar veni. Earned media câștigată de popă. Popă 1 – Social media 0.

Acum, să ne punem și în pielea popii:

Ești izolat la Constanța, pe malul mării, ai o gloată de enoriași care te ascultă cu sfințenie și cam atât. Nu ai unde să evoluezi profesional, că Marele Alb nu pare să cedeze jilțul prea curând. Ba îți mai trage și câte o smetie prin gura domnului Bănescu când sari calul cu declarațiile.

Nu ai de unde să câștigi noi adepți, pentru că bazinul tău demografic e delimitat geografic de Dunăre ( la vest și nord), de Marea Neagră ( la est) și de frații noștri bulgari la sud. Expansiune zero. Nu ai unde sări Dunărea că pe continent este fratele Casian de la Dunărea de Jos.

Ce să faci? Păi să te apuci să trollezi marile audiențe naționale. La ce reacționează oamenii moderni? La mesaje discriminatorii, misogine, de contestarea a noului normal din societate.

Și să fii un exemplu de viralitate online, chiar cross channel.

De ce cross channel? Pentru că el emite prostiile pe care le spune la un radio sau la o televiziune care are o audientă de câteva sute de oameni. Hai, câteva mii, maxim.

Ei bine, de la o emisiune cu câteva sute de ascultători, omul ajunge să aibă un reach de câteva milioane de oameni, în social media și traditional media.

Dacă nici Teodosie nu e studiu de caz, sau măcar de câteva premii de festival, nu știu cine e.